Att laga svensk mat utomlands

En gång försökte jag mig på att laga till favoriträtten från Norrland, nämligen palt! Åh vad hungrig jag blev nu, har inte ätit det på ett bra tag! Iallafall så hade jag förberett mig väl med att ta med mig rågmjöl och somethingsomehthing-mjöl ändå från Sverige för att kunna bjuda F och hans tyske kompis (framför allt mig själv) på denna gourmettillställning! I avsaknat av en sån där maskin som mamma har hemma, så blev det att riva alla potatisarna för hand.
Nog har det inte lagats palt så många gånger innan. Och i brist på ingredienser så hade jag bl.a. tagit med mig rågmjöl från Sverige.

Efter flera timmars tillagande i studentlyans mini-kök så serverades palten till mjölk (såklart) och (tyvärr) IKEAs lingonsylt (mammas rårörda ska det ju va!).
Jag var grymt exalterad!!! PALT liksom. Det är den mest omtyckta familjemiddagsmaten i hela min familj.
Jag var SJUKT exalterat - PALT liksom!

Fs kompis till högtiden som ses på bilden, uppenbarligen oskuld till paltätande (kom från Deutschland), ser något skeptisk ut...
Fs kompis från Tyskland. Jag känner igen en paltoskuld när jag ser en, här åts det inte mycket. Mer över åt mig!!!

Kommentarer
Postat av: F

hmmmm palt, jag tror att homer skulle äta allt! inte som h.



hdl

2011-02-02 @ 00:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0