Provet idag...

... gick långsamt. Redan på första frågan fick jag tunghäfta och satt i cirka en minut utan att få ut ett ord. Hela tiden satt professorns assistent och skrev oavbrutet. "Vad skriver han??" undrade jag medans stressen ökade i bröstet. Med några fler sånna tystnader, och även prat så bestämte dom sig för att ge mig 2,7, så jag var sjukt glad som siktade på godkänt.

Dagen Utrikestips: Om du studerar utomlands på annat språk än engelska så var inte rädd att be om hjälp. Vissa lärare, enligt egen erfarenhet, är förstående och istället för det vanliga skriftliga 2-timmarprovet så kan man få göra ett muntligt prov eller skriva ett arbete. En professor jag hade frågade t.o.m. om jag ville skriva på engelska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0