Tyskland: Sakna-lista

Jag sitter och äter "minischokoküsse", eller som jag kallar dom - minimumsmums, och kände att jag ville göra en lista över allt det jag kommer sakna med Tyskland:

  • F
  • McFit - fräschaste, billigaste gymmet, med stort utbud av maskiner och bra service
  • Minimumsmums - varför gymma när man inte får frossa?
  • Cyklandet! - O-burg är platt som Uppsala och cykeltrafikinfrastrukturen är lika välutbyggd som den för bilarna - gratis, aktivt och smidigt!
  • Vår lägenhet
  • Alla oblockade Web-TV-sidor - i Dubai är ju hälften blockat
  • Låga skolavgifter - i jämförelse med Dubai
  • Billig mat - och generellt billigt liv
  • Att bo i liten stad och ha nära till allt
  • Nära hem till Sverige
  • Många av de produkter som finns i Sverige finns här - och till lägre pris! (till skillnad mot Dubai)
  • Tyskan - ja det är faktiskt roligt att lära sig ett nytt språk, lite surt bara att jag lagom till avresan verkligen börjat få pli på det (och sen glömmer?)
Men det är nog inte sista gången jag bor här. Jag sa idag till F "varän vi flyttar i Tyskland måste det vara nära en McFit". Så att jag kan fortsätta frossa minimumsmums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0