Tillbaka några månader senare...

Hej igen!

Ja, det var en seg start på bloggandet. Anledningen är att jag helt enkelt inte gillar att lägga ut för personlig information på nätet, jag är en väldigt privat person. Men efter att sett på blogg.se att det söktes bra, genomarbetade bloggar på temat utlandssvensk så kände jag ett sug på att börja igen.


Sen jag var 16 så har jag spenderat snart fem år boendes utomlands och i denna blogg ska jag helt enkelt skriva om sånt som tillhör detta tema:

  • roligheter i Utrikesland
  • intressanta (läs: konstiga) saker och idéer i Utrikesland
  • övrigt som faller mig in
Just nu är det lite tajt på tidsresurserna eftersom jag har en superviktig tenta imorgon i "Wirtschaftsinformatik II" som jag såklart inte spenderat hela dagen att plugga till. Istället har jag städat hela badrummet, bakat en tigerkaka och bloggat igenom en tjejs hela blogg www.madeleines.se som kombinerar två intressanta aspekter, ett liv i Oslo och nyblivet mammaskap/tidiager graviditet. Genombloggning (som min ena bror så fint döpt det till när man läser igenom allt någon skrivit i sin blogg) tar ju tid, och nu sitter jag här, 12 timmar till provet och jag börjar bli stressad.

Dagens Utrikes: Har stannat hemma hela dagen och "pluggat" (jaja kanske inte) och endast utsatt mig för utrikesheter i form av sjukt svåra formuleringar av begrepp inom "Företagsinformatik" på tyska! Summa summarum: plugga på utrikiska med undantag av engelska är grymt svårt med betoning på GRYMT.

LG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0