Tyskland: Slippa-lista

Efter en sakna-lista kommer ju självfallet en slippa-lista. Det är ju trots allt en massa grejer som jag äntligen kommer slippa. Sen mår jag ju lite bättre efter den här listan, eftersom jag har något att "se fram emot".

  • Fahrradnazis - jag och F har döpt alla som skriker på/efter oss när de tycker vi gjort något oförlåtligt i trafiken, t.ex. åka på fel sida av vägen, trots att båda sidor har cykelväg
  • Mataffärer som inte har alla produkter man har på inköpslistan OCH som är stängda på söndagar - vad gör jag när jag har Cola Zero-/minimumsmums-/chips-/valfri onyttig produkt-cravings?
  • Möggel - vi har haft möggel i lägenheten på femtielva ställen trots evigt luftande även när det är minusgrader ute
  • Avsaknad av fläkt i köket
  • VÄDRET - regn och grå himmel vareviga dag
  • Spindlarna - det verkar vara väldigt spindeltätt i Tyskland. Även i Berlin finns dom överallt i alla hörn.
  • Vara den som fattar minst i alla sällskap p.g.a. språket
  • VÄDRET - det är så grått att det är värt ett nämnas två gånger
Äh, det var ju inte så mycket. Tyskland är ändå väldigt likt Sverige kulturellt, så man passar in helt ok. :)

LG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0